Доброго дня! Рада Вас вітати на своєму блозі. Бажаю, щоб у Вас сьогодні були такі географічні відкриття – море щастя, океан любові, вершини успіху, річки прибутку, пік популярності, озеро надії, водоспад емоцій і вулкан пристрастей. Нехай глобус життя крутиться тільки в потрібний Вам бік.

Пізнаємо природу 6 клас

ДАТА 14 ТРАВНЯ 2024

1.   1. Найвищою вершиною на Землі визнано

2.   2. Сходження на Еверест відбуваються здебільшого у ?, коли стихають мусони.

3.  3.  У травні 1931 року Огюст Піккар і Пауль Кіпфер здійснили ? ? ?

4.   4.  ? ? вирішив піднятися у стратосферу, тобто на висоту понад 11 км.

5.    5. Щоб обігрітися у стратосфері ?  пофарбував гондолу у ?  колір.

6.  6.  Маріанську западину на батискафі ? підкорив   ??

7. Онук Огюста і син Жака — ? ?  — першим у світі здійснив навколосвітню подорож на повітряній ?

8. На кожну людину на Землі припадає приблизно  ? тисяч тонн повітря.

9. Океанічний жолоб Маріанська западина (10 994 м) розташований у західній частині ? океану.

10. На честь корабля-першовідкривача Маріанську западину назвали ? ?

11. Ірина  Галай — перша ?, яка підкорила Еверест.

 

ДАТА 10 ТРАВНЯ 2024

Тести

Як підкорили царство холоду  

1.Південний полюс недосяжності розташований…

а)в Тихому океані

 б)в Австралії

 в)в Антарктиді

 г)в Північному Льодовитому океані

2.Точка Немо - це…

а)географічна точка, яку найскладніше досягти через її значну віддаленість від усіх транспортних шляхів

 б)точці найбільшого віддалення від морських берегів

 в)їнайглибше місце в океані

 г)географічна точка в океані, найвіддаленіша від суходолу

3.Антарктична станція «Восток» - це

а)полюс холоду

 б)магнітний  полюс

 в)географічний полюс

 г) полюс спеки

4.Вчений, який першим досяг Південного полюса…

а)Роберт Скотт

 б)Руаль Амундсен

 в)Роберт Пірі

 г)Чарльз Бартон

5.Найвища температура +71 °С зареєстрована в пустелі…

а)Сахарі

 б)Атакамі

 в)Деште-Лут

 г) Калахарі

6.Полюс гроз зареєстрований в місті Богор на…

а)острові Ява

 б)острові Мадагаскар

 в)острові Пасхи

 г)острові Шрі-Ланка

7.На обох географічних полюсах побував...

а)Роберт Скотт

 б)Руаль Амундсен

 в)Ранульф Файнс

 г)Чарльз Бартон

8.Унікальну кругосвітню подорож, обігнувши нашу планету в меридіональному напрямку здійснили…

а)Роберт Скот і Руаль Амундсен

 б)Ранульф Файнс і Чарльз Бартон

9.Гору Вай-Але-Але в центрі гавайського острова Кауаї називають…

а)полюсом недоступності

 б)полюсом блискавок

 в)полюсом дощів

 г)самим сухим місцем

10.Найсильніші вітри на планеті дмуть в…

а)Африці

 б)Австралії

в)Антарктиді

 г)Америці

11.Полюс сонячної радіації розташований в…

а)Африці

 б)Австралії

 в)Антарктиді

 г)Америці











































ДАТА 19 ВЕРЕСНЯ 





Урок № 5

Тема :Контрольна робота по темі: «Вступ. Розвиток географічних знань про Землю»

ЗАВДАННЯ

           І. Опрацюй рубрику ПОВТОРИМО ГОЛОВНЕ  після параграфів 1-6                     

ІІ. Попрацюй АТЛАСОМ  https://ru.calameo.com/read/001758327920d94d864e1 сторінка 7 

ЕПОХА ВЕЛИКИХ ГЕОГРАФІЧНИХ ВІДКРИТТІВ. 

             ІІІ. ПЕРЕВІР СЕБЕ                                       

  І. рівень.   Вибери правильну відповідь.

1. Слово « географія» у перекладі з грецької означає:

а) наука про Землю;                     б)землеопис;                           в) природа.

2.   Першими висловили припущення, що Земля має форму кулі:

а)Ератосфен                                     б) Піфагор                     в) Васко да Гамма

3. Хто першим підкорив Північний полюс?

  А) Роберт Пірі;  Б) Руаль Амундсен;   В) Роберт Скотт

ІІ. рівень. Вставте пропущене.

     1. Христофор Колумб у … році вирушив у пошуках морського шляху до Індії.

     2. У…    році  мореплавець  …       розпочав першу навколосвітню подорож.

     3. Мореплавцям допомагали визначити своє місцезнаходження у відкритому морі такі інструменти ....

   ІІІ рівень. Встановіть відповідність.

а) Америго Веспуччі                    1) першим досяг Південного полюса

б) Абель Тасман                            2) першим з європейців побував в Індії

в) Руаль Амундсен                        3) на його честь названо частину світу Америкою

г) Васко да Гама                            4) досліджував Австралію, Нову Зеландію

д) Фернан Магеллан 

ІУ рівень     

 Яке значення мало перше навколосвітнє плавання? (обсяг 5 – 7 речень)

 

  ДАТА 15 ВЕРЕСНЯ

Урок №  4

Тема: Навколосвітні подорожі. Сучасні географічні дослідження .

 ЗАВДАННЯ:

І ПРИГАДАЙ

Назвіть позитивні і негативні наслідки піратства.

ІІ. ДІЗНАЙСЯ НОВЕ

Мабуть, багато хто з вас бачив пригодницьку стрічку за романом або читав пригодницький роман Жюля Верна «Навколо світу за 80 днів». Герої книги вирушають у мандрівку на повітряній кулі, наповненій воднем. А чи знаєте ви, за який час зараз можна здійснити навколосвітню подорож?     

1. Перегляд відеофільму

– Завітай до кінозалу і переглянь відеофільм за новою темою.

Слухай дуже  уважно!

Подорож Магелана  https://www.youtube.com/watch?v=jC9Ec8QkOoQ

Сучасні географічні дослідження https://www.youtube.com/watch?v=nMd4qj-G5i4 

2. Робота джерелами інформації

1.Опрацюй підручник  параграфи 5,6 

-Читай дуже уважно, адже на тебе чекають завдання

ІІ. ПЕРЕВІР СЕБЕ

Встанови відповідність  «Знайди пару»

1.  Першу навколосвітню подорож здійснив                                 А. Жак Ів Кусто

 

2.  Другу навколосвітню подорож здійснив                                   Б. Рауль Амундсен

 

3.  Першим берегів Австралії досяг                                                В. Роберт Пірі

 

4.  Цей мореплавець здійснив 3 навколосвітні подорожі,             Г. Фернан Магелан

вдруге відкрив Австралію та Нову Зеландію

                                                 

5. Мореплавець , який досяг Північного полюса                           Д. Джеймс Кук            

6. Мореплавець, який прершим  досяг Південного полюса         Е.   Віллєм Янц

7. Він досліджував морське дно, винайшов акваланг                    Є. Френсіс Дрейк        

           

Зразок відповіді:  1-К,

 Завдання за бажанням . Повір це цікаво!

Великі Географічні відкриття https://learningapps.org/3031198

 

ІУ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  

                Опрацювати параграфи  5,6  підручника,  тест 

 

ДАТА 12 вересня

УРОК № 4  

Тема: Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі

 ЗАВДАННЯ:

І ПРИГАДАЙ

Подумайте, що з давніх часів спонукає людей до пошуку нових земель.

ІІ. ДІЗНАЙСЯ НОВЕ

1. Перегляд відеофільму

– Завітай до кінозалу і переглянь відеофільм за новою темою 

відкриття нових земель https://www.youtube.com/watch?v=v4VNaGrJLQg

Перегляд презентації https://docsgoogle.com/presentation/d/1zv4-CY3CMiZMtU3XtELiNh1S4bQbz6yE/edit?usp=sharing&ouid=112193060656429788453&rtpof=true&sd=true

Слухай дуже  уважно!

2. Робота за підручником

– Прочитай статті в  підручнику параграф 3-4

-Читай дуже уважно, адже на тебе чекають завдання

ІІІ. БЛОК ПЕРЕВІРКИ

1. Робота в зошиті ( допиши незакінчені речення )

·                       У Північній Європі подорожі морем на значні відстані здійснювали войовничі племена…

·           В Х ст. Ерік Рудий відкрив острови…

·         Вікінги були першими європейцями, які досягли берегів материка...

·          Марко Поло першим з європейців дістався Східної…

·       Америку відкрив ...

       Шлях до  Індії відкрив ....

Це завдання за бажанням , але це цікаво . Повір! 

Подорож Колумба https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0c7534a98e0e


ІУ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  


                Опрацювати параграфи3-4  , письмові завдання 

 ДАТА 8 вересня 

Урок 3 . Тема: Уявлення про Землю у давнину.

 ЗАВДАННЯ:

 І ПРИГАДАЙ

Що означає географія?  

ІІ. ДІЗНАЙСЯ НОВЕ

1. Перегляд відеофільму

– Завітай до кінозалу і переглянь відеофільм за новою темою.

Уявлення про Землю у давнину.

https://www.youtube.com/watch?v=7XXL7DIYPfs

Слухай дуже  уважно!

2. Робота за підручником

– Прочитай статтю в  підручнику стор 12-15

Читай дуже уважно, адже на тебе чекають завдання 

ІІ. БЛОК ПЕРЕВІРКИ

1. ПИСЬМОВО  Прийом «Вірю – не вірю ( пишемо в зошит номер питання і (вірю або не вірю)

1.      Первісні люди у  своїй повсякденній діяльності або під час подорожей спостерігали за всім, що   довкола відбувалося, збирали інформацію про навколишній світ.

2.      З розвитком суспільства з’явилася писемність, яка відкрила можливість для збереження  і  передачі  інформації.

3.      Краєвиди людина здавна зображувала у вигляді насічок на стінах печер, корі дерев, кістках тварин.

4.      Перші  уявлення  про  світ  знаходимо  у  словян

5.      Довів кулястість Землі в 4 столітті до н.е.  Арістотель.

6.       Першим висловив здогад ,що планета має форму кулі Геродот.- 

2. Дай відповідь на запитання

       Хто з давньогрецьких учених залишив спогади про мандрівку півднем України?

ІУ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  

                Опрацювати сторінки 12-15, письмові завдання 


 ДАТА 5  ВЕРЕСНЯ 

Тема: Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення. Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень

 ЗАВДАННЯ 

І А ВИ ЗНАЄТЕ ЦЕ  ? ( усно)

 «Що і навіщо вивчати сучасним географам, коли вже все на Землі відкрито?»

ІІ. ДІЗНАЄМОСЯ БІЛЬШЕ 

1 Перегляньте відео Джерела інформації

 перегляньте відео Спостереження за погодою 

2.  Опрацюйте параграф 1

3. Опрацюйте текст 


ІУ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  

                ПАРАГРАФ 1

 Написати твір-мініатюру «Осінь», у якому відобразити свої спостереження за погодою та сезонними змінами у природі

 Які зміни в живій природі ви помітили з настанням осені?
• Чи змінилася поведінка тварин?
• Чи помітні зміни в рослинах?
• Якого кольору трава, листки на деревах?
• Яка зараз температура повітря?
• Чи змінюється температура повітря протягом доби?
• Як називається прилад для вимірювання температури повітря?

 

 

ПЕРШЕ ВЕРЕСНЯ 2022 РОКУ 

 ТЕМА : Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і л

ЗАВДАННЯ 

1.      ПРИГАДАЙ (УСНО)

Які науки ви вивчаєте в школі?

Про що саме вони?

Що вивчають науки про природу?

Що ви узнали про географію в попередніх класах?

2.      ЦЕ ЦІКАВО

Кожен із вас, мабуть, запускав паперові кораблики весняними струмками і, можливо, мріяв вирушити з ними в далекі казкові мандри. Хто ж не мріяв про далекі країни та пригоди разом із літературними та кінематографічними героями.

Чи траплялося вам уявляти себе відважним першовідкривачем незвіданих земель, що продирається звивистими стежками в лісі?

На уроках географії на вас очікуватимуть захопливі подорожі, дивовижні відкриття, цікаві ігри. Однак хто ж вирушає в подорож без попередньої підготовки. Будь-який досвідчений мандрівник знає: до відкриттів слід ретельно готуватися. І допоможе нам у цьому наука географія.

Ми з вами починаємо вивчати науку про Землю — географію. На уроках географії вам доведеться стати і першовідкривачами невідомих земель, і дослідниками, і піднятися на найвищу гору світу – Джомолунгму..

3.      ДІЗНАЙТЕСЯ НОВЕ

Опрацюйте параграф1

Перегляньте відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=ZaS-wviUQZw

4.      ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ  (Письмові завдання)

1. Розшифруйте 

   Географія- це ....


2. Дати відповідь на запитання 2 на сторінці 10

5. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  Параграф1 , письмові завдання .


2022-2023 н.р. 

  Тридцяте травня

Найбільші за площею та чисельністю населення

 держави світу. Держави-сусіди України

1. Прочитайте параграф 61

2. Подивіться навчальне відео


3. Пригадайте найбільші країни світу та дайте відповіді на запитання:

1.Символами цієї держави є матрьошка, береза, балалайка і млинці .    Найбільша за площею держава світу. Веде війну з нашою державою     

2.Країна  «кленового листка», «пшеничного колоска» ,відома зимовими карнавалами; батьківщина хокею  з  шайбою; держава емігрантів.  

3.Наймогутніша держава світу; Голлівуд, Лос-Анджелес, Статуя Свободи-символи цієї держави. 

4.Батьківщина шовку та паперу, компаса і сейсмографа. Країна відома Великим муром, який видно неозброєним оком навіть з орбіти Землі. 

5. А хто не чув про карнавали або заочно не знайомий з видатним футболістом  Пеле.  А ще тут найкраща   у світі  кава.  

6.Символ країни – Сіднейський оперний театр. Це-переселенська держава і займає цілий материк .

4. Розгляньте малюнок 305 на ст.246 Держави-сусіди України, та дайте відповіді на запитання:

7. Символом другої держави є картопля (бульба), льон, зубр, ліс. Тут проводять фестиваль «Слов’янський базар». Славиться у світі трикотажними виробами. Батьківщина Янки Купали 

8. В цій країні народився Шопен. Тут танцюють краков’як, найбільші річки Одра та Вісла.   
9. Найбільше озеро Центральної Європи – Балатон знаходиться у цій державі. Столиця країни розкинулась на берегах Дунаю 
10. У цій країні народилася співачка Софія Ротару. Тут протікає річка Дністер. А ще вона славиться в світі винами, виноградом та соками. (
11. Держава має вихід до Чорного моря, славиться у світі школою художньої гімнастики 
12. Ця країна межує з Україною на заході. На її території є гори Карпати і Високі Татри 



 ДАТА 2 ТРАВНЯ  Тема уроку :Географічна оболонка                                    

     ДАТА 18 КВІТНЯ                                    Тема уроку :Біосфера. Грунти  

 ДАТА 4 КВІТНЯ 


Тема.Льодовики. Підземні води. Болота . Значення вод.

Узагальнення знань з теми «Гідросфера»

 ЗАВДАННЯ : 

1. Опрацюйте параграфи 46- 48 підручника 

  2. . Перегляньте відео за посиланням

 https://www.youtube.com/watch?v=1O08ETUAQ9k

https://www.youtube.com/watch?v=WjgFPRi24Lw 

https://www.youtube.com/watch?v=1O08ETUAQ9k

 https://www.youtube.com/watch?v=r40zNs1a_VMІ

. Виберіть одну правильну відповідь.

1. Гідросфера – це … оболонка Землі:

А)повітряна,   Б)водна,   В)тверда,   Г)оболонка життя.

2. . Яка частина води гідросфери міститься в світовому океані?

А) 78%,   Б)71%,   В) 68%,   Г)96,5%.

3. В яку пору року настає повінь на річках, які мають снігове живлення.

А)влітку,    Б)восени,   В) взимку,   Г) навесні.

4. . Як називаються озера, з яких витікає хоча б одна річка, але жодна не впадає?

А) стічні,   Б)безстічні,   В) проточні,   Г)прісні.

5. Як називаються підземні води, що залягають суцільним шаром на першому від поверхні водотривкому шарі порід?

А)верховодка,   Б)міжпластові,   В)артезіанські,    Г)ґрунтові.

ІІ. Виберіть дві або більше правильні відповіді.

6. Які з названих морських течій є теплими?

А)Течія Західних Вітрів,               Б) Перуанська,            В) Гольфстрім,   

Г)Північна пасатна,                       Д) Канарська,              Е)Північноатлантична.

7. Що утворюється на річках у місцях виходу на поверхню твердих гірських порід.

А)дельта,   Б)заплава,   В) пороги,    Г) вододіл,   Д) водоспади,   Е) притоки.

8. Оберіть ознаки, що дозволяють віднести території до категорії боліт.

А)вологолюбна рослинність,     Б)надмірне зволоження,   В) вологолюбні тварини,

Г)старе замулене озеро,   Д)шар торфу не менше 30 см.,   Е)забруднена вода.

ІІІ. Визначте правильну послідовність.

9. Розташуйте океани в порядку збільшення їхньої площі.

А)атлантичний,   Б)Тихий,    В)Північний льодовитий,   Г)Індійський.

10. Розташуйте частини річкової долини, починаючи з найнижчої.

А)заплава,   Б)тераса,   В)корінний берег,   Г)русло.

ІV. Установіть відповідність.

11. Установіть відповідність між рухами води в Океані та чинниками що їх викликають.

1. хвилі                                                        А)постійні вітри

2. цунамі                                                     Б) періодичні вітри

3.припливи та відпливи                          В) різниця висоти

4. морські течії                                           Г)сила тяжіння Місяця

                                                                       Д)підводні землетруси.

12. Знайдіть відповідність між назвами географічних об’єктів та їхньою належністю до певних частин гідросфери.                                    

1. Дрейка                                                      А)річка

2. Мадагаскар                                             Б) острів

3. Амазонка                                                 В) озеро

4. Вікторія                                                    Г) протока

                                                                       Д) затока.

 

 



 21 березня 



Ми продовжуємо вивчати тему  ГІДРОСФЕРА 

          ЗАВДАННЯ :

      І.   ПОВТОРЕННЯ
        Повір це цікаво .

Рух води в океані 

Опрацюй параграф 41

Рух води в світовому океані https://www.youtube.com/watch?v=WUaivqG_uLY

https://www.youtube.com/watch?v=p3je1B-WfqQ – Куди дівається вода під час відпливів

Запиши в зошит      Повторимо головне на сторінці 171

         ІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 

Води суходолу. Річки. 

Опрацюй  параграфи 42,43 

Переглянь відеоурокиhttps://www.youtube.com/watch?v=TGi8ZMI3uY8 – Води суходолу

Запиши в зошит      Повторимо головне на сторінці 175 та зошит      Повторимо головне  на сторінці  177

Озера 

Опрацюй  параграф 44

Переглянь відеоуроки https://www.youtube.com/watch?v=tXrN-wkRaSM

https://www.youtube.com/watch?v=1Gna6UtuB7Q

 

Запиши в зошит      Повторимо головне на сторінці 181

Болота. Штучні водойми

Опрацюй  параграф 45

Переглянь відеоурокиhttps://www.youtube.com/watch?v=r9Mg-ufAFG4

Запиши в зошит      Повторимо головне на сторінці 186

          

           ІІІ.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  Параграфи 42-45 

  

14 березня 2022 року 

                                   

Тема уроку АТМОСФЕРА 

ЗАВДАННЯ 

1.   ПЕРЕГЛЯНЬ ВІДЕОУРОКИ

      Переглянь відео 

Погода https://www.youtube.com/watch?v=23Djm4BfeWQ

Клімат https://www.youtube.com/watch?v=Qla3jxkjlxI&t=16s

 Тема уроку ГІДРОСФЕРА 

Переглянь відео 

Гідросфера https://www.youtube.com/watch?v=QQWr7_sv5Xc

Світовий океан та його частини https://www.youtube.com/watch?v=NIXp2Rb7WAI 

Властивості вод Світового  океану https://www.youtube.com/watch?v=rSIqacutZKc

2. Опрацюй параграфи 36,37,38, 39,40

          3. Рефлексія” Прожовж  речення 

  • На уроці я дізнався …….
  • Мені було цікаво …..
  • Я зміг…
  • У мене вийшло ….
  • Я навчився ….
  • Я зрозумів ….
  • Найбільший мій успіх
  • Урок дав мені для життя ….
  • Мене здивувало …

Домашнє завдання  

1.  Переглянь відео 

2. Опрацювати параграфи  36-40  

3. Виконати письмові завдання 

  

  

ДАТА  14 лютого 


Вітаю! Посміхнись  самі до себе, до мене , подаруйт посмішку своїм рідним . Бачу, що у тебе  усе гаразд. Сподіваюся на такий настрій протягом уроку. Тим паче, що посмішка — це головна умова успіху, коли йдеш у гості або зустрічаєш гостей.

 Отже, ти готовий розпочати роботу?                  

Тема уроку. Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Погода 

 Опрацювавши матеріал уроку ... 

Ти  будеш  знати: особливості  хмар, туману  ; ти  розшириш свої знання  про відмінності у утворенні хмар і туману  ; розвиватимеш вміння і навички роботи з тематичними картами

Завдання 

І. ПРИГАДАЙ  

«Географічна мозаїка»Складіть визначення понять, використовуючи наведені нижче слова.(письмово)

Вітер, повітря, в, це, горизонтальний, рух, напрямок.

Шар, тропосфера, це, атмосфера, нижній.

Водяна, атмосфера, хмари, скупчення, в, пара. 

ІІ.    ЦЕ  ТЕБЕ  ЗАЦІКАВИТЬ !  

Подивіться відео 1 Звідки  береться дощ 

ІІІ. ГОЛОВНЕ    

         Подивіться відео  1)

           Вітер  

 Опади   

   АТМОСФЕРНІ ОПАДИ. Види атмосферних опадів. Як утворюються опади із хмар. https://www.youtube.com/watch?v=rLgo-0Z-gBA

   Хмари 

 2)     Опрацюй параграф 33,  34 35

V. ЗАПИШИ І ЗАПАМЯТАЙ  

          Продовж речення  

Опади-

Прилад для вимірювання опадів-

Кількість опадів на кліматичній карті показано способом...

Кількість опадів вимірюють:    

Довгочасні обложні дощі приносять

              Дати відповіді на запитання  

  1.   Дати відповіді на питання 1-2 сторінка 143
  2.    Дати відповіді на питання 1-2 сторінка 143

V.  ПРАЦЮЙ В ПРАКТИЧНІЙ ЛАБОЛАТОРІЇ  

  «Проблемне питання»

1. Чому в областях зниженого атмосферного тиску випадає багато опадів, а в областях підвищеного атмосферного тиску — мало?

2. Чому у великих містах атмосферних опадів випадає більше, ніж у приміських районах?

УІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

1.  Опрацювати інструктивну картку уроку    

2. Опрацювати параграфи  33-35 

3. Виконати письмові завдання 

    Обов’язкове завдання до виконання: дотримуватися основних заходів профілактики поширення хвороби, берегти себе та своїх рідних!

      Найважливіше завдання – НЕ ХВОРІТИ!

      P.S. Любі діти  ! Дякую вам, що вчитеся дистанційно.


 31.01 

Добрий день ! Тема уроку : Атмосферний тиск .Вітер. Вода в атмосфері. Хмари і туман.


1   Прочитай параграфи 32-34 

  

2. Переглянь відео 

        Вода в атмосфері https://www.youtube.com/watch?v=Jb4AceOx6bE&ab_channel=FIZMAT%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%84%D1%96%D0%BB%D1%8C

 

Хмари https://www.youtube.com/watch?v=np0PVFdr-YU

3. Робота в  зошиті

Закінчи речення 

 Вміст водяної пари у повітрі – це … повітря.

 Перехід води у пару при підвищенні температури – це … .

 Перехід водяної пари з газоподібного стану в рідкий – це … .

 Абсолютна вологість – це … .

Відносна вологість – це … .

Абсолютна вологість вимірюється у… , а відносна у… . (вказати одиниці вимірювання).

Насичене вологою повітря – це … .

Ненасичене повітря – це … .

Хмари – це … .

Туман – це … . 

Опади-

Прилад для вимірювання опадів-

Кількість опадів на кліматичній карті показано способом...

Кількість опадів вимірюють:    

Довгочасні обложні дощі приносяться:

2021-2022 н.р. 

 КОНТРОЛЬНА РОБОТА

 З ГЕОГРАФІЇ ДЛЯ 6 КЛАСУ

І варіант

I рівень.

Тести (кожне завдання 1 б)

1. Атмосфера це –  

а) нижній шар повітряної оболонки Землі;                    

б) повітряна оболонка Землі;

в) нижній шар тропосфери;           

г) оболонка Землі, яка складається із стратосфери і мезосфери.

2. Лінії, які з’єднують на карті точки з однаковою абсолютною температурою, називаються:

а) ізобари       б) ізобати       в) ізогієти      г) ізотерми

3. Середня солоність поверхневих вод Світового океану становить:

а) 28 проміле            б) 35 проміле            в) 38 проміле            г) 42 проміле

II рівень (кожне завдання 1 б)

4. Визначте правильність твердження:

«Морем вважається будь-яка велика водойма з солоною водою, наприклад Каспійське море».

Так                 Ні

5. Позначте на контурній карті найдовшу річку світу цифрою 1, найповноводнішу річку світу цифрою 2, найважливішу річку України цифрою 3, найбільше за площею озеро світу цифрою 4.

6. Підкреслить із запропонованих об’єктів острови: Гренландія, Ісландія, Камчатка, Сахалін, Мадагаскар, Ява, Аравійський, Сомалі.

III рівень (кожне завдання 1,5 б)

7. Установіть відповідність між частинами Світового океану та вказаними гідрологічними об’єктами.

а) внутрішні моря                1) Гібралтарська, Дрейка

б) окраїнні моря                   2) Чорне, Азовське

в) затоки                                3) Каспійське, Аральське

г) протоки                             4) Баренцове, Японське

5) Мексиканська, Бенгальська

8. Охарактеризуйте географічне положення річки Амазонки за типовим планом.

IV рівень (завдання на 3 б)

9. Як відомо, чотири найдавніші цивілізації світу: “Єгипет, Межиріччя, Індія і Китай – виникли на берегах п’яти великих річок. Назвіть ці річки. Яке значення мають річки в господарській діяльності людей. 

 12 травня 2021 

           Тема уроку: Природні зони 

 

11 травня 2021

                Тема уроку :Географічна оболонка                                    



5 травня

Тема уроку :Біосфера. Грунти  

28.04

 

Тема.Узагальнення знань з теми «Гідросфера»

 

Мета: узагальнити  та систематизувати знання про про гідросферу,

І. Виберіть одну правильну відповідь.

1. Гідросфера – це … оболонка Землі:

А)повітряна,   Б)водна,   В)тверда,   Г)оболонка життя.

2. . Яка частина води гідросфери міститься в світовому океані?

А) 78%,   Б)71%,   В) 68%,   Г)96,5%.

3. В яку пору року настає повінь на річках, які мають снігове живлення.

А)влітку,    Б)восени,   В) взимку,   Г) навесні.

4. Як називаються озера, з яких витікає хоча б одна річка, але жодна не впадає?

А) стічні,   Б)безстічні,   В) проточні,   Г)прісні.

5. Як називаються підземні води, що залягають суцільним шаром на першому від поверхні водотривкому шарі порід?

А)верховодка,   Б)міжпластові,   В)артезіанські,    Г)ґрунтові.

ІІ. Виберіть дві або більше правильні відповіді.

6. Які з названих морських течій є теплими?

А)Течія Західних Вітрів,               Б) Перуанська,            В) Гольфстрім,   

Г)Північна пасатна,                       Д) Канарська,              Е)Північноатлантична.

7. Що утворюється на річках у місцях виходу на поверхню твердих гірських порід.

А)дельта,   Б)заплава,   В) пороги,    Г) вододіл,   Д) водоспади,   Е) притоки.

8. Оберіть ознаки, що дозволяють віднести території до категорії боліт.

А)вологолюбна рослинність,     Б)надмірне зволоження,   В) вологолюбні тварини,

Г)старе замулене озеро,   Д)шар торфу не менше 30 см.,   Е)забруднена вода.

ІІІ. Визначте правильну послідовність.

9. Розташуйте океани в порядку збільшення їхньої площі.

А)атлантичний,   Б)Тихий,    В)Північний льодовитий,   Г)Індійський.

10. Розташуйте частини річкової долини, починаючи з найнижчої.

А)заплава,   Б)тераса,   В)корінний берег,   Г)русло.

11. Розташуйте назви річки з півночі на південь.

А)Міссісіпі,   Б)Амазонка,   В)Лена,   Г)Ніл.

12. Розташуйте острови в порядку зменшення їхньої площі.

А) Нова Гвінея,   Б)Ісландія,   В) Мадагаскар,   Г) Гренландія.

ІV. Установіть відповідність.

13. Установіть відповідність між рухами води в Океані та чинниками що їх викликають.

1. хвилі                                                        А)постійні вітри

2. цунамі                                                     Б) періодичні вітри

3.припливи та відпливи                          В) різниця висоти

4. морські течії                                           Г)сила тяжіння Місяця

                                                                       Д)підводні землетруси.

14. Знайдіть відповідність між назвами географічних об’єктів та їхньою належністю до певних частин гідросфери.                                    

1. Дрейка                                                      А)річка

2. Мадагаскар                                             Б) острів

3. Амазонка                                                 В) озеро

4. Вікторія                                                    Г) протока

                                                                       Д) затока.

 

 

27.04 


Тема заняття: Значення вод суходолу для природи та людини. Охорона вод Світового океану і суходолу.
 

1. Опрацюйте параграф 48 підручника 

2. Заповніть схему    

3. Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=WjgFPRi24Lw

Заповніть схему «Джерела забруднення та наслідки»

Джерела забруднення  води

1. Нафта і нафтопродукти

 


2. Стічні води

3. Важкі метали

4. Кислотні дощі

5. Теплове забруднення

6. Механічне забруднення

7. Радіоактивні метали

Наслідки забруднення

 

1. Ускладнює фотосинтез, призводить до гибелі організмів

2.

3.

4.

5.

 

6.

 

7.

                                        


4. Перегляньте відео і розкажіть, яких заходів, на вашу думку, потрібно вжити для охорони Світового океану і вод суходолу?

https://www.youtube.com/watch?v=XzQUYuW1oqM – як очистити океан від пластику

 

5. Цікаві факти: Сучасне місто використовує води з розрахунку на одну людину 300-500 л/добу, що значною мірою перевищує мінімальну потребу у воді однієї людини (25 л/добу). Протягом століття витрати води в таких містах, як Париж, Нью-Йорк, Москва, зросли більш як у 100 разів. У багатьох країнах виникли проблеми з постачанням води у великі міста.

6. Перегляньте мультфільм     "Склянка води"

 7. Не боїтеся перевірити як засвоїв матеріал  ?

   Тоді вам  за посиланням  інтерактивна вправа 

8. Зробіть маленьке дослідження


             1.  Дослідіть, скільки в середньому ви використовуєте води щодня.

             2. Скільки води використовує ваша сім’я за добу, за місяць.

             3. Запропонуйте способи економії води членами вашої родини

             4. Представте результати вашої роботи у вигляді брошури, малюнку, презентації та інше.

 Домашнє завдання.

 Опрацювати інструктивну картку дистанційного уроку

       P.S. Любі діти  я ВСЕ РОЗУМІЮ! Розумію, як вам хочеться вирватись на вулицю,

погасати коридорами школи, зустрітися з друзями. Ще трішки – і це все буде. Дякую вам, що вчитеся дистанційно, дякую за самостійність, за недитячу відповідальність. Моя  порада. Некрамольна :)  Використайте шанс усвідомити цінності: збереження 

спілкування з рідними (зробіть канапки до приходу мами і тата з роботи).



21 квітня     Шановні учні! Працюючи і навчаючись в нестандартних карантинних умовах, ми звикаємо до віртуального спілкування,  зрозуміти один одного. І це здорово! Головне, сьогодні: згуртованість, організованість і оптимізм
 
Тема заняття: «Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води»
Виконайте завдання:
1. Проблемне питання:
Де на вашу думку, беруть воду для того, щоб ми змогли обрати для себе смачну і корисну? 
2. Перегляньте відео «Кругообіг води в природі»
https://www.youtube.com/watch?v=HhHoSIxduRg
Дайте відповідь на запитання(усно):
- Як вода потрапляє під землю?
 3. Для того, щоб дізнатись, як і де з’явилася ця вода, опрацюйте параграф 47 підручника та перегляньте відео презентацію за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=1O08ETUAQ9k
 https://www.youtube.com/watch?v=r40zNs1a_VM
4. Дайте визначення поняття «підземні води». Випишіть у зошит.
5. Випишіть у зошит визначення понять «водопроникні» та «водонепроникні» породи.
Завдання у зошит:
Перепишіть у зошит гірські породи та підкресліть червоним кольором – водопроникні, а синім – водонепроникні.
Глина, пісок, мармур, крейда, вапняк, галька, граніт, крейда, пемза. 
6. Розгляньте малюнок 127 у підручнику сторінка 190 
7. Доповніть таблицю, перемалювавши її у зошит
Типи підземних вод

Типи підземних вод

Умови утворення

Тип живлення

Використання

Ґрунтові

 

Атмосферними опадами

 

Міжпластові

Між двома пластами водонепроникних порід

 

 

-         У чому відмінність між ґрунтовими та між пластовими водами? 
7. Пошук відповіді на проблемне питання:
- То де знаходиться та як утворюється мінеральна вода? ( коротко напишіть) 
8. Перегляньте цікаве відео про Ісландію – країну термальних джерел і гейзерів
https://www.youtube.com/watch?v=WXKpWeX6Z84
Дайте відповіді на запитання:
-        Які води називають термальними?
9. Пошукове питання:
Знайдіть в додаткових джерелах інформації:
-         Де в Україні є райони термальних вод? 

10. Діти, напишіть, який факт з даної теми вас найбільше вразив?

 

20 квітня


Шановні  шестиклассники Працюючи і навчаючись в нестандартних карантинних умовах, ми  звикаємо до віртуального спілкування, намагаємось зрозуміти один одного. І це здорово! Головне, сьогодні: згуртованість, організованість і оптимізм. 

Тема: «Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти».

ЗАВДАННЯ

Чи знаєте ви , де знаходяться основні запаси прісних вод на Землі?

Не в річках, не в озерах, а в льодовиках  які на сьогоднішній день займають 11%суші.

        1.  Перегляньте відео та презентцію 

      https://www.youtube.com/watch?v=ZSynEDQylDc

             https://naurok.com.ua/prezentaciya-lodoviki-bagatorichna-merzlota-6-klas-14947.html

 2.      Опрацювати параграф  46

             3.      Випишіть тези ст188 

            4. Це цікаво . Перегляньте відео.

 https://www.youtube.com/watch?v=-r7W8soutvQ

http://mapme.club/poradi/1055-30-najvidomishix-lodovikiv-svitu.html 30 фактів про льодовики

https://www.youtube.com/watch?v=beCRCd3z2r0 льодовик співає 

    5. Виконайте у зошиті схему.

                                            Льодовики



Покривні

Гірські

 

покривають поверхню суходолу (Антарктида, о. Ґренландія)

 

утворюються в горах в усіх широтах

         6. Перевір себе ( Дайте відповіді на запитання) 

1. Плаваюча льодова гора-

2. Уламки гірських порід, принесених льодовиком-

3. Нагромадження багаторічного льоду на суходолі-

4. Лінія, вище якої снігу випадає більше ніж встигає розтанути-

5. Де знаходяться найбільші покривні льодовики?

6. Які причини необхідні для утворення льодовика?

7 . Які види льодовиків ви знаєте?

7.  Проблемне питання: «Усім відома катастрофа 1912 року, яка закінчилась загибеллю 1,5 тис. чоловік та найбільшого у світі пасажирського лайнера «Титанік». Чому трапилась дана трагедія? Що стало причиною?

Ознайомтесь із об’єктами причини катастрофи за відео посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=E4KcqOyEDLM

https://www.youtube.com/watch?v=QUlKZyxdu80

8. А чи виконаєш ти ще завдання ? 

 https://learningapps.org/65827058.

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

Виконати завдання, зробити фото і відправити  на вайбер  0662842403 Яценко Людмила 

  P.S. Любі діти  ! Дякую вам, що вчитеся дистанційно, дякую за недитячу відповідальність.  БУДЬТЕ УСІ ЗДОРОВІ!!! 


14 квітня 2021 р

Добрий день! Гарний день починається з гарних думок  і добоих справ …
Нехай у вас все буде добре.  

       Ще трішки і ми з вами всі перешкоди цього непередбачуваного навчального року. Тільки не втрачайте оптимізму і буде все добре!

 Тема  уроку:  Болота, особливості їх утворення та поширення 

Штучні водойми і водотоки : ставки, водосховища, канали.

ВИ ЗМОЖЕТЕ

Наприкінці заняття ви зможете:

-пояснити особливості розміщення боліттучні водойми і водотоки  

- показати  на карті болота,штучні водойми і водотоки

 Завдання

   1.  А ВИ  ЦЕ ЗНАЄТЕ ?  (Перегляньте відео )Пам'ятаєте це?

    2.   ГОЛОВНЕ .  ЦЕ ВІДЕО ДОПОМОЖЕ ВАМ ЗАСВОЇТИ ТЕМУ «Болота»

https://www.youtube.com/watch?v=x-VUg5RVM38&ab_channel=MONUKRAINE

https://www.youtube.com/watch?v=sEmlqeeYt0M&feature=youtu.be  

  1. ПОПРАЦЮЙМО З ПІДРУЧНИКОМ Параграф 45
  2. ЗАПИШІТЬ  І ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ 

А   Продовжте  речення

Болото- це ...

   Залежно від умов живлення болота   та характеру рослинності поділяють ....

    Штучні водойми –

   Канали-

     Водосховища –

    Ставки- .

     Б .  Запишіть у зошит схему.



Штучні водойми та водотоки

   В. Розкрийте  значення водосховищ, каналів, ставків. Запишіть  у вигляді таблиці

Значення каналів

Значення водосховищ

Значення ставків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.  ЦЕ ЦІКАВО. Перегляньте цікаві відео про болота ( за бажанням, але це цікаво)

https://www.youtube.com/watch?v=vwUrcWGRooQ Загублений світ

https://www.youtube.com/watch?v=d2I-kjdUF6Q&feature=share&fbclid=IwAR3p9kifHFQsDX2X_P8Q4JICZKmJrVu2RUVFBSIg_zPA-Hz3qfXvvfa0RJY найбільше болото

https://www.youtube.com/watch?v=MVXAdTZykIw&list=RDCMUCTrxl4u_Im4JdWumcnKz7HA&start_radio=1&t=21 болото Пантанал

https://www.youtube.com/watch?v=oA-uRWBoN7k     Васюганські болота

 https://www.youtube.com/watch?v=YFAaPh2RuYY  Панамський канал

6. ВІДКРИВАЄМО СВІТ. АТЛАС  

  Пригадайте позначення каналів на карті. Знайдіть на карті світу найбільші судноплавні канали світу: Панамський та Суецький ( сторінка 25 атласу  )

   , а на карті України – найдовший у Європі Північнокримський канал(сторінка 26-27 атласу )

          7. А  ВИ ЗМОЖЕТЕ ВИКОНАТИ ЦЕ ЗАВДАННЯ?

           Хочете отримати перший мільйон ? Вибирайте відповіді – отримуйте знання. https://learningapps.org/4718484

          8. РЕФЛЕКСІЯ 

Діти, прошу продовжити речення:

«Найбільше мене вразив той факт, що …….»

9.  ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

  Виконати завдання, зробити фото і відправити  на вайбер  0662842403 Яценко Людмила

   Найважливіше завдання – НЕ ХВОРІТИ!

  P.S. Любі діти  ! Дякую вам, що вчитеся дистанційно, дякую за недитячу відповідальність.  БУДЬТЕ УСІ ЗДОРОВІ!!!

 

13 квітня                                 «Я вітаю тих, хто…вже прокинувся»;

««Я вітаю тих,  хто … хоче працювати»;

«Я вітаю тих, хто …в доброму гуморі»;

«Я вітаю тих, хто … хотів би дізнатись про щось нове»

ПУТІВНИК ДО РОБОТИ 

         Тема: Озера.

Любі учні ! 

Наприкінці заняття ви будете:

Знати:

    • основні водні об’єкти, знаходити і показувати їх на карті

Аналізувати:

    • закономірності розміщення вод суходолу

Оцінювати:

    • значення водних ресурсів у господарській діяльності 

Завдання:

·       виконують усі «тут і зараз» (надсилаємо виконання після заняття)

·       завдання за бажанням, але…. повірте, вам сподобаються 

(виконати протягом дня і надіслати результат).

              завдання для тих, хто закоханий у географію 

ідповіді на ці завдання чекаю з нетерпінням і вислухаю вашу думку, якою б вона не була)

Відправляємось у подорож озерами світу !!!

Проблемне питання:

Діти! Кожен із нас хоча б одного разу був лідером, переможцем! І як це відчувати смак перемоги і лідерства!???

Так і деякі географічні об’єкти є лідерами, а деякі поєднують у собі декілька рекордів. Але навіть і в світі географії можна втратити лідерство. Про які географічні об’єкти іде мова, ви дізнаєтесь саме сьогодні.

Пропоную вам здійснити водну мандрівку

 

1. Любі шестикласники! Тільки для вас!    Дивовижні води суходолу! 

Є такі гідрологічні об’єкти, які просто вражають! 

Я думаю, що від таких фактів Ви будете у захваті!!!

https://www.youtube.com/watch?v=NwPGgC3Xv0I

 

2. Ознайомтесь з матеріалом підручника § 49

      3. Випишіть у зошит визначення поняття «озеро».

     4. Складіть схему  за посиланням   типи озер


    За стічністю                За солоністю          За походженням

    5 . Спробуйте за схемою розрізнити типи озер. 

      за стічністю                За солоністю          За походженням

    6. Усно попрацюйте над запитаннями і завданнями в кінці параграфа 44 

     7.  Перегляньте презентацію доуроку за посиланням       https://drive.google.com/file/d/14AZQ_eMOUT7gli5O8ZurtHjvV4uis1nf/view?usp=sharing

    8 . Перегляньте відео за посиланням. Випишіть у зошит назви озер, що зустрічаються у відео і спробуйте за допомогою тексту підручника визначити тип походження їх озерних улоговин.

    https://www.youtube.com/watch?v=1Gna6UtuB7Q

 Повірте, це цікаво! Можеш здивувати цією інформацією друзів, батьків, а ще учителя!!!

            9.  Погляньте на це чудо природи. Знайдіть його на карті .

https://www.youtube.com/watch?v=fE9mZ74T_wk

 10 Виконайте  у зошиті знаступні завдання .

  Допишіть її, використовуючи попередньо переглянуті відео та текст підручника.

Найбільше озеро за площею

 

Найбільше скупчення прісноводних озер світу

 

Найвисокогірніше озеро світу

 

Найбільше за площею озеро Африки

 

Найглибше озеро світу

 

Найсолоніше озеро світу

 

11. Не боїшся перевірити, як засвоїв матеріал?(надішли фото виконаної роботи) 

Тоді тобі за посиланням  

-Найвідоміші озера світу https://learningapps.org/7084338

-Озерні улоговини  https://learningapps.org/4894384

12 . Рефлексія

Діти, прошу продовжити речення:

«Найбільше мене вразив той факт, що …….»

 Домашнє завдання:

            Опрацювати путівник до роботи

            За бажанням: - Річки та озера світу  https://learningapps.org/4844688

            Зворотній зв'язок: вайбер ( тел. 0662842403 Яценко Людмила  ),

•          виконати завдання в робочому зошиті і зберігати  до закінчення дистанційного навчання;

            Найважливіше завдання – НЕ ХВОРІТИ!

P.S. Любі діти  я ВСЕ РОЗУМІЮ! Розумію, як вам хочеться вирватись на вулицю, погасати коридорами школи, зустрітися з друзями. Ще трішки – і це все буде. Дякую вам, що вчитеся дистанційно, дякую за самостійність, за недитячу відповідальність. Моя порада. Некрамольна :)  Використайте шанс усвідомити цінності: збереження природи, спілкування з рідними (зробіть канапки до приходу мами і тата з роботи), повага до праці учителів.

БУДЬТЕ УСІ ЗДОРОВІ!!!

Бажаю успіху усім вам! 

І приємної мандрівки озерами онлайн, а в майбутньому і в реалі!!!!

 

 

 

7квітня    

«Я вітаю тих, хто…вже прокинувся»;

««Я вітаю тих,  хто … хоче працювати»;

«Я вітаю тих, хто …в доброму гуморі»;

«Я вітаю тих, хто … хотів би дізнатись про щось нове»

ПУТІВНИК ДО РОБОТИ 

Завдання:

виконують усі «тут і зараз» (надсилаємо виконання після заняття)

завдання за бажанням, але…. повірте, вам сподобаються 

(виконати протягом дня і надіслати результат).

 «На завтра і  на потім» не відкладайте !!!! 

Відповіді на ці завдання чекаю з нетерпінням і вислухаю вашу думку, якою б вона не булла.

Узагальнення знань 

І. Виберіть одну правильну відповідь.

1. Яка частина води гідросфери міститься в світовому океані?

А) 78%,   Б)71%,   В) 68%,   Г)96,5%.

2. Як називаються озера, з яких витікає хоча б одна річка, але жодна не впадає?

А) стічні,   Б)безстічні,   В) проточні,   Г)прісні.

3. В яку пору року настає повінь на річках, які мають льодовикове живлення?

А)влітку,    Б)восени,   В) взимку,   Г) навесні.

ІІ. Виберіть дві або більше правильні відповіді.

4. Які з названих островів мають вулканічне походження?

А) Гренландія,             Б) Гавайські,                                  В) Курильські, 

Г)Нова Гвінея,            Д)Великий Бар’єрний риф,        Е)Великобританія.

5. Які з названих морських течій є холодними?

А)Течія Західних Вітрів,                 Б) Перуанська,           В) Гольфстрім,   

Г)Північна пасатна,                        Д) Канарська,              Е)Північноатлантична.

6. Оберіть складові режиму річок.

А)живлення,   Б)межень,   В)вододіл,   Г)заплава,   Д)дельта,   Е)повінь.

ІІІ. Визначте правильну послідовність.

7. Розташуйте водойми в порядку збільшення об’єму в них води.

А)льодовики ,   Б)підземні води,   В) річки,   Г)світовий океан.

8. Розташуйте широти в порядку зменшення температури поверхневих вод в Океані.

А)помірні,   Б)арктичні,   В) тропічні,   Г) екваторіальні.

. Розташуйте озера в порядку зменшення їхньої площі.

А)Вікторія,   Б)Каспійське море,   В)Синевир,   Г)Байкал.

ІV. Установіть відповідність.

10. Установіть відповідність між географічними об’єктами та їхнім положенням на материках.

1. Амазонка,                                       А)Північна Америка

2. Великі озера                                  Б)Африка

3. Кримський півострів                       В) Австралія

4. Ніл                                                    Г) Євразія

                                                              Д)Південна Америка.

11 Знайдіть відповідність між назвами географічних об’єктів та їхню належність до певних частин гідросфери.        

                                  А)півострів

1. Анхель                Б)острів

2. Ніл                       В)озеро

3. Синевир             Г)річка

4. Індостан             Д)водоспад

Перевір себе по АТЛАСУ     сторінка 25 

Домашнє завдання:

Опрацювати інструктивну картку до уроку.

   Зворотній зв'язок: тел. 0662842403

*     виконати завдання, зробити фото чи скрін і відправити вайбер тел. 0662842403 Яценко Людмила  ;

*    виконати завдання в робочому зошиті і зберігати  до закінчення дистанційного навчання;

    Найважливіше завдання – НЕ ХВОРІТИ!

Успіхів вам, діти ! Сподіваюсь, що ви отримали нові знання і задоволення від такої роботи.


         
   6 квітня                   ТЕМА УРОКУ  Пороги і водоспади

            30 квітня                    ТЕМА УРОКУ  «Води суходолу. Річки. Озера .»

Доброго дня, шановні батьки, вчителі та учні й учениці! Оскільки карантин, то ми продовжуємо наше навчання в дистанційному режимі. Отож, пропонуємо вам сьогодні заняття на тему «Води суходолу. Річки. Озера .»

Виконайте завдання:

1. Опрацюйте параграфи 42,43 

2. Перегляньте відеофрагменти: https://www.youtube.com/watch?v=TGi8ZMI3uY8 – Води суходолу 6 клас

3. Проаналізуйте рис. 210 у підручнику (с. 183).

4. Намалюйте у зошиті схему

5. Намалюйте у зошиті схему річкової долини.

6. Прочитайте розділ параграфа «Чим живляться річки». 

7. Опрацюйте розділ параграфа «Що таке водний режим річки». Виконайте таблицю.

Фази водного режиму річки

Фаза водного режиму

Характеристика

Повінь

 

Межень

 

Паводок

 

Льодостав

 

8. Це відео допоможе засвоїти інформацію про озера  https://www.youtube.com/watch?v=tXrN-wkRaSM

9. Опрацюйте  параграф 44

10.Дати відповіді на запитання 1-3  

11.Перевірте свої знання ,виконавши вправи https://learningapps.org/4718301

          ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

 Виконати завдання, зробити фото  відправити  на вайбер  тел. 0662842403 Яценко Людмила    

           Найважливіше завдання – НЕ ХВОРІТИ!

 P.S. Любі діти  ! Дякую вам, що вчитеся дистанційно, дякую за самостійність, за недитячу відповідальність.  БУДЬТЕ УСІ ЗДОРОВІ!!!

30 березня 2021

Тема «Рухи води у Світовому океані»

Доброго дня!  

Виконайте наступні завдання:

1. Перечитайте відповідні параграфи підручника. 43,44

2. Перегляньте відеофрагменти про утворення океанічних течій та припливів і відпливів.

https://www.youtube.com/watch?v=fG3aSH4xplw – Як діють океанічні течії

https://www.youtube.com/watch?v=p3je1B-WfqQ – Куди дівається вода під час відпливів

3. Заповніть таблицю, користуючись параграфами підручника: параграфи 43,44 підручника

Рухи води у Світовому океані

Вид руху води

Причина утворення

Хвилі

 

Цунамі

 

Припливи і відпливи

 

Океанічні течії

 

4 Випишіть в зошит теплі течії: Гольфстрім (найпотужніша тепла течія світу), Куросіо, Північноатлантична; холодні течії: Течія Західних вітрів (найпотужніша холодна течія та єдина, яка проходить через усю Землю), Перуанська (Гумбольдта)Бенгельська.

Теплі течії позначаємо червоною ручкою (олівцем), холодні – синьою. Обов’язково вказуємо їх напрямок.

5. Дайте письмову відповідь на питання (2-3 речення):

а) Чому Перуанську течію з температурою води +22°С вважають холодною, а Північноатлантичну з температурою +2°С – теплою.

б) Чому Гольфстрім і Північноатлантичну течію вважають обігрівачами Європи?

в) Як течії впливають на клімат материків?

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

 Виконати завдання, зробити фото  відправити  на вайбер ( тел. 0662842403 Яценко Людмила  )   

           Найважливіше завдання – НЕ ХВОРІТИ!

 P.S. Любі діти  ! Дякую вам, що вчитеся дистанційно, дякую за самостійність, за недитячу відповідальність.  БУДЬТЕ УСІ ЗДОРОВІ!!!

16 лютого 

Доброго ранку, яскравого світла,

 Доброго ранку !

Гарний день починається з гарних думок  і добоих справ …
Нехай у вас все буде добре.                     

Тема уроку. Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність.

 Опрацювавши матеріал уроку ... 

Ти  будеш  знати: особливості  хмаруману  ; ти  розшириш свої знання  про відмінності у утворенні хмар і туману  ; розвиватимеш вміння і навички роботи з тематичними картами

Завдання 

І. ПРИГАДАЙ  

«Географічна мозаїка»Складіть визначення понять, використовуючи наведені нижче слова.(письмово)

Вітер, повітря, в, це, горизонтальний, рух, напрямок.

Шар, тропосфера, це, атмосфера, нижній.

Водяна, атмосфера, хмари, скупчення, в, пара. 

ІІ.    ЦЕ ВАС ЗАЦІКАВИТЬ !  

Подивіться відео 1 Звідки  береться дощ 

ІІІ. ГОЛОВНЕ    

         Подивіться відео  1) Опади      

          Опрацюй параграф  34 " Атмосферні опади 

V. ЗАПИШИ І ЗАПАМЯТАЙ   «Шпаргалка»

Опади-

Прилад для вимірювання опадів-

Кількість опадів на кліматичній карті показано способом...

Кількість опадів вимірюють:    

Довгочасні обложні дощі приносяться:

V.  ПРАЦЮЙ В ПРАКТИЧНІЙ ЛАБОЛАТОРІЇ  

  «Проблемне питання»

1. Чому в областях зниженого атмосферного тиску випадає багато опадів, а в областях підвищеного атмосферного тиску — мало?

2. Чому у великих містах атмосферних опадів випадає більше, ніж у приміських районах?

УІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

 Виконати завдання, зробити фото  відправити  на вайбер ( тел. 0662842403 

   Найважливіше завдання бути обережним на дорозі. – НЕ ХВОРІТИ!

Ø      P.S. Любі діти  ! Дякую вам, що вчитеся дистанційно, дякую за самостійність, за недитячу відповідальність.  БУДЬТЕ УСІ ЗДОРОВІ!!!

 9лютого                         Доброго ранку !

Гарний день починається з гарних думок  і добоих справ …

Нехай у вас все буде добре.

Тема. Вода в атмосфері: випаровуваність, вологість повітря, зміни вологості повітря

Шановні учні! Опрацювавши матеріал уроку ви навчитесь:

• розрізняти поняття «випаровування» і «конденсація»;

• визначати абсолютну і відносну вологість повітря;

• дізнаєтесь про прилади, якими вимірюють вологість повітря;

• регулювати вологість повітря в кімнаті;

• дізнаєтесь як утворюються хмари, туман і роса та чим вони схожі.

І. ПРИГАДАЙ  Вітер 

ІІ.    ЦЕ ВАС ЗАЦІКАВИТЬ !  

Кожного разу після уроку ви миєте дошку, щоб вона була чистою. Але через деякий час дошка стає сухою. Де ж дівається вода? 

Що означає поняття «випаровування», «вологість», які бувають види вологості, як змінюється вологість на землі в різні пори року, як впливає вологість на самопочуття і здоров’я  людини. На ці запитання ми дамо відповідь, опрацювавши  матеріал уроку.

ІІІ. ГОЛОВНЕ

1. Опрацюйте параграф  п32,33

2. Перегляньте відео Вода в атмосфері

ІV. ЗАПИШИ І ЗАПАМЯТАЙ   «Шпаргалка»

У зошиті складіть своєрідну «шпаргалку», доповнюючи  речення, або даючи визначення поняттю:

1. Вміст водяної пари у повітрі – це … повітря.

2. Перехід води у пару при підвищенні температури – це … .

3. Перехід водяної пари з газоподібного стану в рідкий – це … .

4. Абсолютна вологість – це … .

5. Відносна вологість – це … .

6. Абсолютна вологість вимірюється у… , а відносна у… . (вказати одиниці вимірювання).

7. Насичене вологою повітря – це … .

8. Ненасичене повітря – це … .

9. Хмари – це … .

10.Туман – це … . 

V.  ПРАЦЮЙ В ПРАКТИЧНІЙ ЛАБОЛАТОРІЇ  

Визнач     Види хмар 

Прийом «Практичність теорії»

Подивіться відео корисні поради про регулювання вологості в кімнаті

- Чому важливо регулювати вологість повітря в кімнаті? 

- Якими способами можна це робити? Запропонуйте власні способи.

УІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Ø виконати завдання, зробити фото  відправити  на вайбер ( тел. 0662842403 Яценко Людмила  )    Ø      Найважливіше завдання – НЕ ХВОРІТИ!

Ø      P.S. Любі діти  ! Дякую вам, що вчитеся дистанційно, дякую за самостійність, за недитячу відповідальність.  БУДЬТЕ УСІ ЗДОРОВІ!!!

21 січня 2021 

Доброго здоров’я, діти, доброго дня!  Шановні учні 6-го класу! Посміхніться самі до себе,до мене, подаруйте посмішку своїм рідним . Бачу, що у вас усе гаразд. Сподіваюся на такий настрій протягом уроку. Тим паче, що посмішка — це головна умова успіху, коли йдеш у гості або зустрічаєш гостей. Отже, ви готові розпочати роботу?

ТЕМА: Добовий хід температури повітря , причини її   коливання.

ВИ ЗМОЖЕТЕ

Наприкінці заняття ви зможете: 

- будувати графіки ходу температури;

- обчислювати середні температури та амплітуди температур; 

- пояснювати розподіл температури повітря на земній поверхні

 Завдання

   1.  ЦЕ ВАС ЗАЦІКАВИТЬ ! (Переглянь відео) Про температуру

    2. ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ  

 Про те, для чого потрібен термометр та як саме вимірюють температуру повітря, вам відомо з ранніх літ. Слухаючи прогноз погоди, ви, напевно, звернули увагу на те, що температура повітря в різних районах Землі відрізняється в один і той же час. А чи зможете ви пояснити, чому?(Усно) 

      3 .ГОЛОВНЕ. (Переглянь відео)      Добовий хід температури  

Добовий хід температур фіксується на метеорологічних станціях кожні 3 години. Отримані данні дозволяють розрахувати середньодобову температуру.

4. ПРАЦЮЄМО В ПРАКТИЧНІЙ ЛАБОЛАТОРІЇ  Географічний  практикум.

1 Перемалюйте таблицю в зошит

 2  Розрахуйте середньодобову температуру та амплітуду коливань температури використовуючи дані таблиці.

Щоб визначити середньодобову температуру потрібно додати всі показники температури, та поділити на їх кількість.

Амплітуда – це сума максимальної та мінімальної температур за певний час.

   5. ПОПРАЦЮЙМО З ПІДРУЧНИКОМ  параграф 29

    6.  ЗАПИШИ І ЗАПАМЯТАЙ  

На температуру впливають:

-географічна широта місцевості,

-характер підстілаючої поверхні, альбедо,

-хмарність,

-циркуляція повітряних мас,

-тривалість світлового дня.

 7. А  ВИ ЗМОЖЕТЕ ВИКОНАТИ ЦЮ ВПРАВУ  ?   

Домашнє  завдання

Ø      Опрацювати інструктивну картку дистанційного уроку

Ø      За бажанням завдання  вправа

Ø        виконати завдання, зробити фото чи скрін і відправити  на вайбер ( тел. 0662842403 Яценко Людмила  )   

Ø      Найважливіше завдання – НЕ ХВОРІТИ!

Ø      P.S. Любі діти  ! Дякую вам, що вчитеся дистанційно, дякую за самостійність, за недитячу відповідальність.  БУДЬТЕ УСІ ЗДОРОВІ!!!

 Двадцяте січня 

Тема Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері.

Виконайте  наступні  завдання:

   А ви все заєте про  повітря? (усно)

   Це Вас зацікавить !  Подорож по океану, якого немає 

   Пропоную полетіти в космос   Атмосфера Будова атмосфери 

    Попрацюймо з підручником  параграф 28

  А це необхідно знати 

   Запишіть і запам’ятайте  (сторінка 113 рубрика «Ключові терміни і поняття 

Атмосфера ,тропосфера ,стратосфера ,верхні шари атмосфери )

 А Вам по силі ці тести? (письмово)

  1. Атмосфера – це:

А) нижній шар повітряної оболонки Землі;

Б) середній шар повітряної оболонки Землі;

В)верхній шар повітряної оболонки Землі;

Г) повітряна оболонка Землі.

2. Найбільшу частку в тропосфері складає:

А) кисень;

Б) азот;

В)вуглекислий газ.

3. Виберіть з переліку речовин ту, що є домішкою повітря:

А) кисень;

Б) азот;

В) водяна пара;

Г) вуглекислий газ.

4.Процес горіння підтримує:

А) кисень;

Б) азот;

В) вуглекислий газ.

5.   Зосереджено 80% від всієї маси повітря:

А) у верхніх шарах атмосфери;

Б) у стратосфері;

В)у тропосфері.

6. Майже всі хмари зосереджені:

А) у верхніх шарах атмосфери;

Б) у стратосфері;

В) у тропосфері.

7. Полярні сяйва з’являються:

А) у верхніх шарах атмосфери;

Б) у стратосфері;

В) у тропосфері.

8. Озоновий екран знаходиться:

А) у верхніх шарах атмосфери;

Б) у стратосфері;

В) у тропосфері.

9 . Від ультрафіолетової радіації живі організми оберігає...

10 Де утворюються полярні сяйва ...

Пам'ятай про це 

Атмосфера — повітряна оболонка Землі, що складається із суміші газів, водяної пари та домішок. У вертикальному напрямку в атмосфері виокремлюють кілька шарів. Нижній, найбільш щільний шар називається тропосферою. У стратосфері лежить шар озону, що оберігає живі організми від ультрафіолетової радіації. Атмосфера відіграє найважливішу роль у забезпеченні життя на нашій планеті.

Домашнє  завдання

Ø      Опрацювати інструктивну картку дистанційного уроку

Ø      За бажанням завдання Будова атмосфери

Ø        виконати завдання, зробити фото чи скрін і відправити  на вайбер ( тел. 0662842403 Яценко Людмила  )   

Ø      Найважливіше завдання – НЕ ХВОРІТИ!

Ø      P.S. Любі діти  ! Дякую вам, що вчитеся дистанційно, дякую за самостійність, за недитячу відповідальність.  БУДЬТЕ УСІ ЗДОРОВІ!!!